m.lana
|
23.9.201017:40
Ahoj, pročítal jsem článek a myslel jsem, že mi pomůže, ale...
Mám grafiku na desce (chip sis630et) a koupil jsem nový monitor. Samo že širokoúhlý. Bohužel grafika mi nabízí pouze rozlišení 4:3. Myslel jsem, že powersrip mi pomůže, ale bohužel nemám klikací tlačítko "Vylepšené nastavení obrazovky" při její konfiguraci. Poradí prosím někdo kde jsem udělal chybu, nebo zda se mám opravdu se svýp PC rozloučit a koupit nové. Děkuju předem
Odpovědět0 0
yas
|
21.3.200813:02
Mám notebook Acer Aspire 1703, kde je grafická karta SiS M650 umožňující současný provoz LCD a externího displeje - 1280 x 1024 (pro externí monitor) a 1280 x 1024 (pro LCD).
Pořídila jsem si ale 22" externí monitor, který má sloužit jako druhý displej k tomu integrovanému, a ten má rozlišení 1680 x 1050.
Jak již z předešlých informací vyplývá, tak mi externí LCD jede pouze v rozlišení max. 1280 x 1024, což je vcelku pro moji potřebu (zejména Photoshop) nepoužitelný - deformace. Psala jsem sice do Aceru, ale odepsali mi něco ve smyslu že mám smůlu.
Zkouším to tedy přes PowerStrip, ale kouzelný tlačítko Přidaná rozlišení mám neaktivní... Nerozumim tomu proč :-(
Díky!
Odpovědět0 0
Pavel K.
|
29.7.200711:24
Super clanek. Konecne se mi podarilo zprovoznit eizoT766 na vyssi frekvenci nez 60hz (je uplne novi, vyhodit je ho skoda, jen si absolutne nerozumel s atinou coz nak nechapu). Nepomahalo nic (od ati tray tools prez ruzne driver tweakery) az PowerStrip dokazal na nem nastavit vyssi frekvenci jak 60. Dik
Odpovědět0 0
Huhlad
|
24.1.200613:31
nevíte někdo zda a jak přetaktit integrovanou grafiku geForce 61x0 v čipsetu nForce?
Odpovědět0 0
siberian
|
31.8.200523:48
Powerstrip je taky super v tom, že umožňuje nastavit latenci zařízení na sběrnici a tak díky němu sem nerozlámal na kousky svou zvukovou kartu. Díky Powerstripe
Odpovědět0 0
Já jsem si koupil sondu GretagMacbeth a nemuzu si na spatny barvy stěžovat :)))
Odpovědět0 0
Ladis.
|
17.8.200512:13
Vidite, ze to jde ;) Jako ja, kdyz vidim, ze muj monitor nezobrazuje spravne barvy, tak si je nastavim lip, nez abych se obouval do tvurcu her, ze jsou blby, ze to delaj tak tmavy ;)
Odpovědět0 0
tomXX
|
16.8.200512:04
Nahodou, nastavovanie gammy podla EDID-u je velmi sikovne. Iniciativny blbec si moze obraz uplne pokazit manualnym nastavenim gamma kriviek a teploty farieb. Pri zatrhnuti policka EDID sa nastavia krivky presne podla vyrobcu. V spojeni s sRGB profilmi dosiahnete aj doma relativne presne podanie farieb. Moja stara iiYama to zvlada na 100% :)
Odpovědět0 0
BigB
|
15.8.200515:30
Jojo PowerStrip je best. Ja ho uz HODNE let pozivam na nastaveni gamma ve hrach. A to hlavne v dobe, kdy to u ovladacu jeste ani poradne neslo (a hlavne ve spojeni s hotkeys) a i dnes je to mnohem lepsi nnez v Catalystech nebo ForceWare (vyzkouseno oboje) jo pro ati je jeste dobra ATI Tray Tools. Nechapu jak vetsina lidi bez nejake takove utility poradne hraje a neco vidi. Vystridal sem nekolik monitoru i grafik a vetsina programatoru ma snad rada cernou barvu, jinak si nevysvetlim, ze vetsina her je defaultne strasne tmava, ale hlavne kdyz uz maji nastaveni gamma, tak i pri maximalnim nastaveni furt koukam na cernou obrazovku a to nemluvim o hrach, ktere to nastaveni vubec nemaji, takze dik za PowerStrip.
Odpovědět0 0
dan@as.kua
|
15.8.200521:18
jj ATI Tray Tools používám místo control panelu od ATI (umí toho o hodně víc a stačí stahovat jen ovladače bez contlol panelu). Taky tam mám nastavené klávesové zkratky na měnění barevných profilů(gammy). A taky nechápu programátory, proč dělají ty hry tak tmavé - asi programujou v absolutní tmě a mají přesvícené monitory.
Odpovědět0 0
Ladis.
|
16.8.200511:32
Netyka se to programatoru (ty pracuji nejradeji jen se 16 barvami, aby vse rozeznali ;)), ale grafiku, kteri designuji levely a modely:
1. V tmavych barvach se skryji detaily, na kterych si pak grafici nemusej dat tolik zalezet ;)
2. Na beznych CRT monitorech jsou vlivem pouzite technologie tmave barvy tmavsi, nez maji byt (uzivatel si musi pohrat s gammou, aby mu monitor zobrazoval spravne); na beznych LCD zas cerna neni nikdy cerna (jen tmave seda) a svetle barvy jsou na nich "presvicene" (jdou do bile). No a ted pro jake monitory to maj grafici kreslit? Tak to kresli pro barevne podani, ktere je dane jako standardni (linearni podani barev) (nejsem grafik, takze nektere pojmy neznam :)), s tim ze kazdy si muze svuj monitor vykalibrovat na spravne podani barev (v ramci moznosti monitoru a driveru).
BTW treba stare dosovske hry byly delane pro stare CRT monitory, takze mely tmave barvy zesvetlene, aby tam byly na tehdejsich monitorech videt, ale dnes na LCDckach vam prijdou strasne svetle :)
Odpovědět0 0
headup
|
30.8.200617:48
a zapínáš si monitor?
Odpovědět0 0
Miko
|
15.8.200514:32
před hodně lety mě jedna z prvních verzí PowerStripu velice pomohla. Měl jsem CRT 14" SVGA analog. Targu a odešel mě "omezovač" šířky obrazu či jak to nazvat nevím, nemám znalosti CRT. V podstatě šel provozovat pouze na 640x480 a i ten lezl trochu mimo stinítko jak v textovém tak grafickém režimu.
PowerStrip nějak donutil monitor jinou cestou opět chodit i na 800x600 při normálním obrazu jak textově tak graficky. Jen musel být PowerStrip pochopitelně v paměti.
Vadná součástka byla vyměněna a monitor dokonce ještě dnes funguje. Ale pro mě je PowerStrip fascinující program - "sw přemostil hw defekt".
Odpovědět0 0
Enable temporal antialiasing - zapne Temporal AA u grafik ATi, což znamená, že sudé a liché snímky jsou vykreslovány rozdílné samply.teoreticky dvakrát lepší FSAA při zachování framerate...
Muže mi ten temporalAA nekdo vysvetlit? Kdyz ja ho zapnu tak se mi urcite snizuje framerate, mam 9800xt.
Jinak článek super ale stejne asi zustanu u ATI Tray Tools...
Odpovědět0 0
Grafiky ATi používají klasicky pro 2x/4x FSAA Rotated Grid Multisampling (RGMS), tzn. antialiasing s pootočenou mřížkou, ale pro 6x FSAA pak sparse sample AA, který umisťuje vzorky "náhodně" do mřížky 8x8 subpixelů (u každého pixelu samozřejmě stejně). U Temporal AA se vždy používá sparse sample mřížka, a to tak, že sudé snímky jsou vzorky umístěny jedním způsobem, zatímco v lichých snímcích jinak. Když je hra dostatečně rychlá, oko vůbec změnu nezaregistruje a vyhlazování je na pohled kvalitnější (může ale docházet k jevu neklidných hran).
Pokles výkonu na Radeonu 9800XT může být způsoben tím, že není použit klasický RGMS, ale sparse sample AA, což teoreticky zatěžuje GPU více. Navíc se každý snímek mění mřížka, což také může mít lehký dopad na výkon.
Odpovědět0 0
HoLoDuKe
|
15.8.20054:36
Dobra prace pane Kabat,proste parada,jen tak dale...
Odpovědět0 0